تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

ترفند های برای صفحه کلید

ئخقشاثئ14584 ترفند های برای صفحه کلید

 

Alt:

 ۱- کلید Alt را نگه دارید و روی فایل مورد نظر دو با کلیک (دو بار Enter را فشار بدهید) کنید. با این روش به سرعت صفحه properties باز می‌شود.

 ۲- کلید Alt را نگه دارید و در همان حال کلید Tab را فشار بدهید. با این کار صفحه ای باز می شود که فایل‌های درحال اجرا را نشان می‌دهد و شما می توانید بین گزینه های taskbar جا به جا شوید.

 ۳- می خواهید منو File, Edit, View و… را باز کنید. اگر دقت کنید زیر حرف اول این کلمات در اکثر برنامه‌ها مانند Internet Explorer و Firefox خط کشیده شده است. با نگه داشت Alt و فشار دادن کلید اول کلمه می توانید به منوها دسترسی داشته باشید. مثلا برای باز کردن منو file همزمان Alt+Fرا فشار می‌دهید.

 ۴- اگر از Internet Explorer استفاده می‌کنید با ترکیب Alt و کلیدهای جهات دار چپ و راست می‌توانید صفحات را Forward  یا Back کنید.

 Ctrl+Shift+2 :

 تا به حال به رعایت نیم‌فاصله دقت کرده‌اید؟

 به این مثال توجه کنید:

 ۱- ایرانی می تواند.

 ۲- ایرانی می‌تواند.

 در (۱) نیم فاصله رعایت نشده و در (۲) رعایت شده است. برای نگارش درست لغات فارسی باید نیم‌فاصله رعایت شود. نکات نگارشی نوشتن را رعایت کنید.

 Ctrl+Shift+1 :

 بلدید به این صورت بنویسید:

 ی‍ ، ‍ا ، ‍‍ع ، ‍‍‍غ ، ‍ح ، ‍خ ‍

 با فشاردادن کلیدهای بالا هنگام تایپ کردن، اینگونه بنویسید.

 Shift + J :

 حتما دیده‌اید بعضی‌ها حروف را هنگام تایپ کردن می‌کشند. حرفی که می خواهید کشیده شود را تایپ کنید سپس تا جایی که می خواهید حرف کشیده شود کلیدهای Shift+j را نگه دارید.

 بوق:

 صدای بوق برای فشار دادن کلیدهای Num Lock  و Caps Lock و Scroll Lock کمک می کند تا اگر هنگام تایپ کردن اشتباهی این کلیدها را فشار دادید زود متوجه بشوید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.