تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

جاسوسی از تمرینات تیم ملی فوتبال فرانسه با استفاده از پهپاد!

ویدیویی که از این هواپیمای بدون سرنشین منتشر شده نشان می‌دهد که این هواپیما احتمالا از نوع فانتوم II بوده و به یک دوربین فیلمبرداری مجهز بوده است.

مسوولان تیم ملی فرانسه ادعا می‌کنند یک هواپیمای بدون سرنشین در ارتفاعی پائین بر فراز محل تمرین آن‌ها در جام جهانی ٢٠١۴ در برزیل پرواز کرده و از آن‌ها جاسوسی کرده است.

تکنــــــــــــــــــــــــازدانلود: روز یکشنبه یعنی زمانی که گفته می‌شود جاسوسی رخ داده است، تیم مشغول تمرین و آماده سازی خود برای انجام بازی نخستش با تیم هندوراس بوده است.

بنا بر گزارش بی‌بی‌سی، دیدیه دشام مدیر تیم ملی فرانسه اعلام کرده است که این هواپیمای بدون سرنشین در ارتفاعی بسیار پائین بر فراز محل تمرین تیم پرواز می‌کرده و سپس بالای زمین در هوا معلق مانده است.

به گزارش ارس‌تکنیکا، ویدیویی که از این هواپیمای بدون سرنشین منتشر شده نشان می‌دهد که این هواپیما احتمالا از نوع فانتوم II بوده و به یک دوربین فیلمبرداری مجهز بوده است.

دیدیه دشام به بی‌بی‌سی گفته است که این تیم موضوع را به فدراسیون بین المللی فوتبال اطلاع داده و آن‌ها هم تحقیقات خود در این باره را آغاز کرده‌اند. البته دشام اضافه کرده که ان‌ها کار خاصی انجام نمی‌داده‌اند که ارزش استراق سمع داشته باشد.

 

اکنون هواپیماهای بدون سرنشین بیش از پیش و برای اهداف مختلفی استفاده می‌شوند و تهیه آن‌ها و به پرواز درآوردنشان هم چندان دشوار نیست و از فاصله‌ای مشخص می‌توان سطح زمین و البته مردم را با آن در نظر گرفت.

هواپیماهای بدون سرنشین در روزهای اخیر اسباب دردسر مردم و البته هدایت کنندگان هم شده‌اند. برای نمونه در ماه آوریل سال جاری نیز یک هواپیمای بدون سرنشین که قرار بود از فراز زمین از مسابقات سه گانه در استرالیا فیلمبرداری کند، از کنترل خارج شد و با سر یکی از زنان شرکت کننده در مسابقه برخورد کرد و او را راهی بیمارستان کرد.

UAV جاسوسی از تمرینات تیم ملی فوتبال فرانسه با استفاده از پهپاد!

صاحب این هواپیما در توضیح این اتفاق ادعا کرد که سیستم ناوبری هواپیمای او توسط هکرها هک شده بود که البته این ادعا جدی گرفته نشد و اسباب تمسخر او را فراهم کرد.

در یک نمونه دیگر، موزیسین ٣۴ ساله ساکن بروکلین نیویورک، دیوید زابلیدوفسکی در دسامبر سال ٢٠١٣ به دلیل به پرواز در آوردن هواپیمای بدون سرنشین خود بر فراز منهتن و پرواز دیوانه وار در میان ساختما‌ن‌ها و در نهایت سقوط در پیاده‌رو در فاصله ٢٠ متری از یک عابر پیاده، بازداشت و سپس به حکم دادگاه جریمه شد. ویدیوی پرواز این هواپیما را می‌توانید اینجا ببینید.

خوشبختانه هواپیمای بدون سرنشینی که به جاسوسی از تیم ملی فرانسه متهم شده است، سقوط نکرده و تیم فرانسه هم می‌گوید نگرانی بابت آن‌چه توسط آن هواپیما ضبط شده ندارد. مربی تیم ملی فرانسه تنها می‌گوید شکایت ان‌ها بابت نقض حریم خصوصی آن‌هاست. و نکته همینجاست در حالی‌که هر روز بیش از پیش به نقض حریم خصوصی خویش حساس می‌شویم به نظر می‌رسد اکنون بیش از هر زمان دیگری در تاریخ مدرن بشر، در معرض تهدیداتی هستیم که حفظ این حریم را دشوار می‌سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.