تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

شیوع ویروس ابولا در اینترنت

ترس و وحشت مردم از ویروس ابولا باعث می‌شود که نسبت به آن حساس شده و آن را پیگیری کنند و این بهترین شرایط را برای کلاهبرداران اینترنتی فراهم کرده است.

کلاهبرداران اینترنتی در حملات جدید سایبری خود، از توجه جهانی به ویروس ابولا سوءاستفاده کرده و با اجرای روش فیشینگ در فضای مجازی، قربانیان بسیاری می‌گیرند.

تکنـــــــــــــازدانلود: تیم آمادگی اضطراری کامپیوتر ایالات متحده آمریکا(US-CERT) در یک گزارش هشدار دهنده اعلام کرد هکرها ایمیل‌هایی مربوطه به بیماری ابولا که در واقع حاوی لینک‌های ویروسی هستند، برای کاربران به صورت گسترده ارسال می‌کنند تا بتوانند با نفوذ به سیستم قربانیان، اطلاعات شخصی آنها از جمله نام کاربری و رمز عبور سیستم کامپیوترشان را به سرقت ببرند.

کاربر به محض ورود به ایمیل ارسالی هکرها و دانلود فایل‌های ضمیمه ایمیل، سیستم‌اش آلوده به ویروس می‌شود.

کن وستین محقق امنیت اینترنت کمپانی Tripwire در این‌باره گفت: «روش جدید هکرها کاملا غیر معمول است چون‌که از اتفاقاتی مثل گسترش ویروس خطرناک ابولا که همه را در سطح جهان به تکاپو انداخته، به عنوان روش فیشینگ استفاده کرده‌اند.»

وی افزود: «ترس و وحشت مردم از ویروس ابولا باعث می‌شود که نسبت به آن حساس شده و آن را پیگیری کنند و این بهترین شرایط را برای کلاهبرداران اینترنتی فراهم کرده است. مردم در این شرایط اشتباهات زیادی مرتکب می‌شوند و نمی‌توانند ایمیل‌های مشکوک را تشخیص داده و با توجه به حساسیت‌شان به شیوع بیماری، ایمیل‌های مربوط به این بیماری را سریع باز کرده و لینک‌ها و ضمیمه‌‌های ایمیل‌ را سریعا اجرا می‌کنند که در واقع خیلی راحت اسیر فیشینگ هکرها می‌شوند.»

کمپانی US-CERT به کاربران اینترنت هشدار داده در صورتی که احساس کردند ایمیلی مشکوک است و از طرف شخص یا سازمان ناشناسی فرستاده شده، آن را باز نکنند.

این شرکت همچنین یادآور شده که کاربران لازم است همیشه آنتی ویروس‌های خود را به روز کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی جلوگیری از فیشینگ هکرها به سایت‌شان مراجعه کرده و اطلاعات مربوطه را مطالعه کنند.

US-CERT سازمانی است که با سازمان امنیت ملی(DHS) و همچنین سازمان تامین امنیت و برنامه ریزی ملی(NPPD) همکاری دارد و یک شعبه از دفتر امنیت سایبری و ارتباطات ملی آمریکا است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.