تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

۹۲ درصد زرادخانه هسته‌ای جهان در دستان آمریکا و روسیه

تکنـــازدانلود- هم‌زمان با تحرکات جدی کره شمالی در زمینه آزمایش هسته‌ای و لفاظی‌های رئیس‌جمهور آمریکا علیه این کشور نگرانی‌ها درباره‌ یک جنگ هسته‌ای در سراسر جهان تشدید شده است.

به گزارش شفقنا به نقل از ایسنا، در حال حاضر تخمین زده می‌شود که حدود ۱۵ هزار سلاح هسته‌ای در جهان وجود دارد که روسیه و آمریکا بیش‌ترین آنها را در اختیار دارند.

روسیه ۷ هزار سلاح دارد که یک هزار و ۹۱۰ تای آن آماده پرتاب است و دو هزار و ۳۹۰ تای آنها ذخیره شده یا نیاز به برخی تعمیرات دارد و دو هزار و ۷۰۰ تا نیز از رده خارج شده یا در انتظار جداسازی هستند. پس از آن آمریکا با داشتن شش هزار و ۸۰۰ تا در رده دوم قرار داد که یک هزار و ۸۰۰ تای آن آماده پرتاب، دو هزار و دویست تا ذخیره شده یا نیازمند تعمیر است و دو هزار و ۸۰۰ تا از رده خارج شده یا در انتظار جداسازی قرار دارند. فرانسه ۳۰۰ سلاح هسته‌ای دارد که ۲۹۰ تای آن آماده پرتاب و ۱۰ تای آن ذخیره شده است. سپس چین با قرار داشتن در رده چهارم ۲۷۰ سلاح دارد که گفته می‌شود تمامی آن ذخیره شده یا نیازمند مونتاژ هستند. انگلیس نیز با ۲۱۵ سلاح در رده بعدی است که ۱۲۰ تا آماده پرتاب و ۹۵ تای آن ذخیره شده یا نیازمند تعمیر است.

پاکستان و هند به ترتیب ۱۴۰ و ۱۳۰ سلاح هسته‌ای ذخیره شده یا نیازمند مونتاژ دارند. هم‌چنین رژیم صهیونیستی ۸۰ سلاح هسته‌ای دارد که گفته می‌شود در وضعیت ذخیره یا نیازمند مونتاژ هستند. آخرین رده متعلق به کره شمالی است که ۶۰ سلاح هسته‌ای ذخیره یا نیازمند مونتاژ در اختیار دارد.

همان‌طور که این آمارها نشان می‌دهد، ۹۲ درصد کل تسلیحات هسته‌ای موجود در جهان در دستان آمریکا در روسیه است.

در حالی‌که زرادخانه هسته‌ای جهان تا حدودی بیش از حد بزرگ به نظر می‌آید، تعداد آنها در مقایسه با مجموعشان در طول تاریخ همچون دوران جنگ سرد نسبتا کم است. به عنوان مثال، در سال ۱۹۸۶ در واقع ۷ هزار و ۳۰۰ سلاح هسته‌ای در جهان وجود داشت. بنا بر این، می‌توان گفت که خوشبختانه شمار تسلیحات هسته‌ای دنیا در سال‌های اخیر پس از آنکه کشورها سلاح‌های بیش‌تری را معدوم کردند، کاهش یافته است.

هزاران کلاهک هسته‌ای طی این سال‌ها از رده خارج شده‌اند که در نتیجه توافقات و معاهده‌های مختلف برای کاهش تسلیحات حاصل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.